Ik heb zo’n vijftig collega’s in de sales, maar mijn werk is anders. Ik werk inmiddels 18 jaar bij EDCO. Als Procesmanager Sales heb ik veel vrijheid en ben ik verantwoordelijk voor de grote accounts binnen EDCO. Hoewel we met landenmanagers werken, werk ik zelf ook in veel andere landen. Een paar maal per jaar bezoek ik beurzen in China en Duitsland. Wanneer klanten langskomen om inkopen te doen, zet ik vooraf winkelkarren klaar met samples van producten die interessant voor ze zijn en dan zijn we een hele dag aan het selecteren en onderhandelen. Mijn dagen zijn vol en elke dag is anders. Mijn auto ligt vol met catalogi van onze duizenden producten. In mijn vrije tijd kan ik niet meer als willekeurige consument door een winkel lopen. Ik vind het heerlijk.
Het team van accountmanagers is een gemêleerde groep zowel qua leeftijd als geslacht. Sommigen werken er pas, een ander al meer dan dertig jaar. Kom je nieuw binnen, dan duurt het even voor je het assortiment, dat ook doorlopend wordt uitgebreid, kent. Het duurt dus ook even voor je helemaal wordt losgelaten. Wat je verkoopt wordt vervolgens afgehandeld door je collega’s van customer services zodat de accountmanager zich kan blijven focussen op zijn of haar talent: sales.
Kom jij onze Sales afdeling versterken?
De breedte van het constant wisselende assortiment en ook de veelzijdigheid van onze duizenden klanten maken dat het nooit, nooit saai is. Er verandert altijd wel iets. Dan heb je nog te maken met voorjaar- en najaarseizoen waarin er vraag is naar specifieke producten en een groeiende portefeuille van onder andere A-merken zoals Philips, Grundig, Kinzo, Motorola en nog veel meer. EDCO is een familiebedrijf met handelsgeest tot op het bot en dat merk je in alles.
We werken hard, zien overal kansen en grijpen die. Dit gaat op voor het bedrijf en ook voor een heel groot deel van de collega’s. Vooral bij sales. Zoals een van de accountmanagers zegt: ‘Een EDCO-hart heb je of je hebt het niet. En daarvoor hoef je geen Brabander te zijn.’